Pages

Categories

Ara



TEOG Sonrası Önemli Dipnotlar

TEOG Sonrası Önemli Dipnotlar

25 Kasım 2016
Öğretmen Yazıları
Henüz yorum yapılmamış

1.TEOG SONRASI ÖNEMLİ DİPNOTLAR

Çınar koleji Başakşehir Kampüsü PDR öğretmeni Münevver Turan 1. Teog sınavını değerlendirdi. 

2016-17 Eğitim öğretim yılının ilk merkezi yazılılarını geride bıraktığımız bugünlerde, sınavı kısaca değerlendirelim.

Türkçe okuduğunu anlayan, analiz edebilen, yorum yapabilen öğrencilerin başarılı olduğu, geçen yıllara göre bir tık daha zor bir sınavdı.

Matematik de kazanımlar çerçevesinde soruların geldiği ama dikkatli öğrencilerin başarılı olabileceği bir sınavdı.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisinde sorular bilginin ötesinde yorumu sınayan sorulardı.

Fen dersi öğrencileri en motive eden sınavlardan bir tanesi idi. Soruların bazıları detay olsa bile, net sorular olması öğrencilerin sonuç itibari ile yüksek ortalamalar yaptığı derslerden biri oldu.

İnkılap Tarihi, paragrafa bağlı kalma ve yorum konusunda zorlandıkları derslerden biriydi. Okuduğunu anlayan ve yorum yapabilen öğrenciler başarılı oldular.

İngilizce geçtiğimiz yıllardaki gibi kelime ağırlıklı soruların geldiği bir sınav oldu.

Genel olarak değerlendirecek olursak sorular, geçen yıllara göre bu yıl daha zor bir sınavdı diyebiliriz. Özellikle Türkçe dışındaki derslerde de okuduğunu doğru anlama, yorum yapabilme becerisi ön plana çıkmaktadır. Bu da kitap okuma alışkanlığının ne kadar önemli olduğunu bir kez daha vurgulamaktadır.

Hedefledikleri başarının altında kalan gösteren öğrencilerimiz üzülmesinler… Çünkü, başarı bir yolculuktur. “Başardım”bitti diye bir şey yok. Soruların hepsini de doğru cevaplamış olsalardı 2. Merkezi yazılılar için ve karne notları için yine çalışmaya devam edeceklerdi. Hedeflerinin altında kalanlar ise nerede eksik kaldıklarını iyi tesbit etmeliler… Yaşadıklarımızı mantıklı bir süzgeçten geçirip aynı hataları yapmamak üzere kararlar ve tedbirler alıp, çalışmaya devam etmeliler… Şu an sonuç ne olursa olsun onlar lise eğitiminin temelini atıyorlar. Çalışanlar için, ileride çok daha başarılı oldukları günler gelecektir. Sistemli çalışmaya devam eden öğrenciler 2. Merkezi yazılıların kapsamı daha geniş olmasına rağmen daha başarılı olduğu bir gerçektir. Buna tecrübemizle biz eğitimciler ve anne-babalar şahittir!

Bir hikaye ile yazımı sonlandırmak istiyorum:

“Hayatta hiç bir şey yolunda gitmiyor diyenlere…

Çin Bambu ağacının yetişmesi, olumlu ısrar için güzel bir örnektir.

Çinliler bu ağacı şöyle yetiştirir:

Önce ağacın tohumu ekilir, sulanır ve gübrelenir.

Birinci yıl tohumda herhangi bir değişiklik olmaz. Tohum

yeniden sulanıp gübrelenir. Bambu ağacı ikinci yılda da toprağın dışına

filiz vermez. üçüncü ve dördüncü yıllarda her yıl yapılan işlem tekrar

edilerek bambu tohumu sulanır ve gübrelenir.

Fakat inatçı tohum bu yılda da filiz vermez. Cinliler büyük bir sabırla besinci yılda da bambuya su

ve gübre vermeye devam ederler.

Ve nihayet beşinci yılın sonlarına doğru bambu yeşermeye baslar ve altı hafta gibi kısa bir sürede yaklaşık 27 metre boyuna ulaşır. Akla gelen ilk soru şudur: Çin bambu ağacı 27 metre boyuna altı hafta da mı, yoksa beş yılda mı ulaşmıştır? Bu sorunun cevabi tabii ki beş yıldır.

Büyük bir sabırla ve ısrarla tohum beş yıl süresince sulanıp

gübrelenmeseydi ağacın büyümesinden hatta var olmasından söz edebilir

miydik?… Bir basarinin şartları her zaman çok basittir.

Bir sure için çalışın,

Bir sure tahammül edin.

Her zaman inanın

Ve hiçbir zaman geri dönmeyin.”

Tüm öğrencilerimize emeklerinin dünya ve ahirette karşılıksız kalmaması dileğiyle…

Çınar Eğitim Kurumları Başakşehir Kampüsü

Psikolojik Danışman

Münevver Turan

 



Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>