Pages

Categories

Ara



ÇI-TA Çınar Tanılama Nedir?

ÇI-TA Çınar Tanılama Nedir?

17 Ocak 2018
Genel
Henüz yorum yapılmamış

           ÇINAR’DA TANILAMA
Yetenekleri birlikte keşfediyor, birlikte
geliştiriyoruz!

 

Her insan içinde keşfedilip, geliştirilecek farklı boyutları
olan bir hazine ile doğar. Bazılarımız görsel sanatlara
ve işitsel sanatlara, bazılarımız analitik düşünmeye
veya el becerilerine, bazılarımız ise bedensel efor
gerektiren spor branşlarına karşı ilgili ve eğilimlidirler.
Önemli olan bu yeteneklerin öncelikle tanılanması ve
program dâhilinde planlanarak geliştirilmesidir.
Çınar Koleji olarak geleceğin sanatçılarını, sporcularını,
bilim insanlarını yetiştirmek için “Tanılama” adını
verdiğimiz çok özel bir projeyi hayata geçiyoruz. Şimdi
spordan sanata, analitik düşünceden el becerilerine
farklı birçok alanda öğrencilerimiz yeteneklerini keşfedecekler,
planlı ve programlı bir şekilde bunları geliştirmek
için sistemli dersler alacaklar.
Birlikte yetenekleri tanılamaya ve geliştirmeye hazır
mısınız?

 

 

ÇINAR TANILAMA
SİSTEMİ NEDİR?

Çınar Okulları İlköğretim kademesinde öğrenciler
branş alanlarına göre uzmanlaşır. İlköğretim 2.sınıftan
8.sınıfa kadar olan süreçte öğrenciler görsel sanatlar,
müzik, beden eğitimi, kodlama ve akıl oyunları alanlarında
yeteneklerine, ilgilerine ve potansiyellerine göre
tanılanır ve on bir farklı branş alanına- masa tenisi, jimnastik,
basketbol, futbol, keman, bağlama, org, karakalem,
lavi, kodlama, akıl oyunları- yerleştirilir. Bu branş
alanlarında Bireysel Gelişim Dersi adı altında (BGD)
eğitim alan öğrenciler, branşlaştıkları alanda kendi performanslarına
göre önemli kazanımlarla bir üst eğitim
kademesine geçerler.
Öğrencilerin bir branşta yetiştirildiği bu sistemde,
süreç içerisinde düzenli olarak sportif, bedensel, ya da
müziksel bir faaliyette bulunmalarının, öğrencileri davranışsal,
zihinsel ve psiko-sosyal alanlarda geliştirdiği
bilimsel çalışmalarla kanıtlanmıştır.

 

Çınar Tanılama Sistemi’nde Rehberlik Birimi Hep
Çocuklarımızın Yanında

Rehberlik birimi olarak tüm bireysel gelişim derslerinin
öğrencilerin akademik altyapısını zenginleştirirken
aynı zamanda psiko-sosyal ve davranışsal boyuttaki
kazanımlarını arttırıp sosyal aidiyet duygusu yüksek,
kendinden emin, yeteneklerinin farkında olan, bağımsız
bireyler olarak yetişip toplumda yer almalarında katkısı
olacağı kanaatindeyiz.

 

Spor ile gelişen bedenler; gelişen zihinler

Düzenli olarak sportif bir faaliyette yer alan öğrencilerin
fiziksel ve sosyal davranışlarında –hareketlilik, hırçınlık,
yeme alışkanlıkları, tembellik, içe kapanma, duygusallık-
belirgin bir düzelme olduğu ve bu faaliyetlere
katılan öğrencilerin katılmayan öğrencilere göre ders
katılımında ve okul başarısında belirgin bir yükseliş gösterdikleri
gözlemlenmiştir.

IMG_0092

Müziğin farklı dünyasında sanat ile gelişen bireyler

Düzenli olarak müziksel bir faaliyete katılımın, öğrencilere
duyuşsal ve psikomotor alanlardaki kazanımlarının
yanı sıra öğrencilerin bilişsel öğrenmeleri üzerinde
de etkili olduğu araştırmalarca kanıtlanmıştır. Müzik ile
zenginleşmiş ortamlarda büyüyen öğrencilerin, konuşmada,
anlamada, problem çözmede, karar vermede ve
dikkat gerektiren zihinsel işlevlerde daha başarılı oldukları
bilimsel olarak ortaya çıkan bulgulardır

IMG_0074

 

 

Geleceğin sanatçıları görsel sanatlar ile gelişiyor

Görsel sanatlar ise çocukların beyin aktivitelerinde
gelişme göstermesinde katkı sağlayan temel sanat
alanlarından biridir. Kendilerini resimle, çizimle, tuval
üzerinde farklı bir yolla ifade edebilen çocukların eleştirel
düşünme becerileri, yorumlama becerileri ve iletişim
becerilerinde ilerleme olduğu gözlemlenmiştir. Aynı zamanda,
bu gibi sanatsal faaliyetler çocukların duyarlılığının
gelişmesine ve düşünceli bir birey olarak yetişmelerine
yardımcı olur.

IMG_9987

 

 

Analitik düşüncenin sınırlarında Akıl oyunları ile
yolculuk

Zekâ (akıl) oyunları dersinde öğrencilerin sahip oldukları
zeka potansiyellerinin farkına varmalarının sağlanması,
sahip oldukları potansiyelin geliştirmesi; karşılaştıkları
problemler karşısında orijinal ve yeni çözüm
yolları geliştirmesi, pratik düşünmesi, sorun durumunda
doğru kararlar verebilmesi gibi bir dizi beceri ve yeterliliklerin
geliştirmesi amaçlanmaktadır.

akıl oyunları 2

 

 

Geleceğin bilim insanlarını Kodlama ile
yetiştiriyoruz

Kodlama ise teknolojiden faydalanan ve geleceğe
yönelik nitelikli insan yetiştirmenin öneminin arttığı bu
dönemde, 21. yüzyıl becerileri ile donatılmış yeni nesil
bireylerin gelişimi için disiplinler arası öğretimin önemi
artmakta ve buna bağlı olarak farklı sistemler geliştirilmektedir.
Erken çocuklukta kodlama eğitimi ile çocukların
aritmetik ve okuryazarlık gelişimleri desteklenir. Çocuklara
erken yaşta programlama eğitimi verildiğinde;
sistematik düşünme, problem çözebilme, olaylar arasındaki
ilişkileri görebilme becerileri kazanırlar. Bu özelikte
bireylerin yetişmesi sadece bilgisayar, yazılım alanında
değil, tüm alanlarda fark oluşturur. Erken çocuklukta
kodlama eğitimi çocuklara, Türkçe, matematik gibi alanlarda
ve günlük hayatta karşılaştıkları problemlerde,
olaylar arasında ilişki kurup daha kısa sürede anlama ve
sorunu çözebilme becerilerini kazandırır.

kodlama 2

 



Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>